Igår när vi gick hem från dagis så bevittn...

Igår när vi gick hem från dagis så bevittnade vi världens knytnävsslagsmål.. En kille gick på utsidan av sån där bilparkering längst med vägen. En förbipasserande bil körde upp nära bredvid killen och tvärbromsade intill och toktutade. Killen blev förbannad och slog med handflatan på bilrutan. Ut far en ursinnig gubbe. Som skriker ord som inte bör upprepas. Killen skriker tillbaka. Gubben känner sig manad att börja brösta sig på killen medan han fortsätter att skrika på killen. Killen bröstar sig tillbaka på gubben och skriker tillbaka. Instinktivt vill jag få bort min son från platsen. Vänder mig bort ett par sekunder och kastar sen ett öga tillbaka på dem. Då är slagsmålet i fullgång. Jag tolkar det som att killen försökt att ta sig bort från platsen me haft gubben limmandes på sig. Vet inte vem som slog först. Men de båda försökte förstöra så mycket på den andre paraply, glasögon, kläder.... Och göra den andre så illa som möjligt. Insåg att vittne behövdes på platsen. Så jag sysselsatt sonen i att hoppa i vattenpölar bakom en bil medan jag glodde från säkert avstånd. En man i cowboyhatt kom gåendes och han skrek nåt i stil med vad fan!? Och gick emellan dem. Det såg ut som att ha beordade dem att gå åt varsitt håll. Gubben gick skrikandes, mycket motvilligt till sin bil. Killen stod kvar, och när han upptäckte att hans paraply var kvaddat så försökte han springa mot bilen. Men mannen i cowboyhatten var kvar och pekade åt honom att han skulle gå åt sitt håll... Vilken dramatik. Helt sjukt galet.



Kommentarer
Sayo

sjukt!

2012-04-17 @ 23:22:01
URL: http://sayo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Knitties

Ingenting är omöjligt, bara olika svårt!

RSS 2.0