Jag förlorade kampen över kalorierna idag....

Jag förlorade kampen över kalorierna idag. Känns som jag vill ge upp. Men till hösten SKA jag väga 55 kg. Jag har funderat på hur jag under två veckor klarat målnivån på 1300 kcal per dag och ändå bommat viktnedgång. Jag kanske äter för stora portioner? Borde nog börja väga maten för att se mängderna jag får i mig... Jag ligger högt på kolhydrater. Kan man bli tjock av 1300 kcal kolhydrat per dag? Nu blir det inte så men jag vet att jag ligger för högt på kolhydrat, allt som oftast... Jag cyklar en mil om dagen, dvs dagisrundan. Förut gick jag 5-10km om dagen och cyklade 0-5km. Nu cyklar jag allt. Det kanske ändrar förbränningen på nåt sätt? Nu är det hårdhandskar som gäller. Inget (eget) snask som gäller tills jag kommer under 60kg. Får ta bort det mesta "vita" ur min kost. Och väga portionerna. Är en portion 300 gram?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Knitties

Ingenting är omöjligt, bara olika svårt!

RSS 2.0