Det här är så Häftigt!!! Folk har ofta sta...

Det här är så Häftigt!!! Folk har ofta starka rutiner och gör ofta samma saker varje dag. Det innebär ofta i sin tur att man träffar på samma personer varje dag. Jag korsar stan varje dag och träffar ofta på samma personer varje dag. Dessa känns efter ett tag välbekanta. Efter ytterligare ett tag förväntar man att se dessa personer. Efter ytterligare ett tag kanske man börjar hälsa på dessa personer. Som ett tant med hatt och ryggsäck. Henne har jag hälsat på varje dag när vi setts. Så flyttade jag för några månader Sen och mitt schema ändrades. Jag träffade inte på tanten mer för jag gick den sträckan (där vi brukade ses) ett par timmar senare. Jag har ibland tänkt på tanten. Idag sprang vi på varandra igen. Vi båda sken upp som en sol. Tanten frågade vad som hade hänt med mig för hon hade inte sett mig på ett tag. Jag svarade att jag funderat på henne också och berättade att jag flyttat. Hon sa att hon uppskattat att träffa på mig varje dag för jag ser alltid så glad ut! Och så utbytte vi några ord till. Jag log hela vägen hem! Vi är främlingar för varandra Men hade ett tag möte på vägen till jobbet! Och var för varandra en liten ljusglimt i tillvaron! Då kan man återkomma till det här med god gärning. Ett leende kan göra skillnad för någon annan. Och 'pay it forward' är värt att tänka på. En liten god gärning kan göra någons dag. Som i sin tur kanske hittar kraft att göra en liten god gärning för någon annan. Osv. Det är ju så himla häftigt och jag ler ännu! :)



Kommentarer
Sayo

Förstår att du ler!

2012-02-11 @ 12:30:46
URL: http://sayo.blogg.se/
Kattis

:D

2012-02-15 @ 14:33:59
Tormodlovise

Great site. Keep doing.

2012-06-20 @ 07:11:33
URL: http://tormodlovise.blogminds.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Knitties

Ingenting är omöjligt, bara olika svårt!

RSS 2.0