Har gjort KIPS-testet idag på Audiologiska...

Har gjort KIPS-testet idag på Audiologiska mottagningen. Det är ett kognitivt test. Först ska man av fem ord kryssa för de som står Längst ifrån varandra på något sätt. Man får fem minuter på sig. Resten av övningarna är på datorn. Man ska klicka 'ja' eller 'nej' på det som visas på skärmen. Ja för det som är lika. Nej för det som är olika. Ja för riktiga ord och nej för påhittade ord. Ja för rimliga meningar. Och nej för orimliga meningar. Sen ska man efter att ha tittat på tre till fem meningar minnas och kunna säga antingen det första eller sista ordet i varje mening. Och allt uppgifter går på tid. Jag var mästerlig på alla ja och nej uppgifter. Sen gick det pinsamt dåligt. Riktigt pinsamt dåligt till och med! Jag har gjort KIPS-testet för att jag upplever att jag hör dåligt och exempelvis i brus (i fikarummet) inte kan urskilja vad som sägs. Men de Audiologiska testerna visar normala resultat. Det ska bli spännande att se vad analyserna av mina resultat kommer att visa. :)



Kommentarer
Sayo

Intressant!

2012-02-11 @ 12:58:21
URL: http://sayo.blogg.se/
Kattis

Mmm, nästa vecka ska vi gå igenom resultatet!

2012-02-15 @ 14:34:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Knitties

Ingenting är omöjligt, bara olika svårt!

RSS 2.0