Jag är inne i en rejäl tröttperiod. Kan kn...

Jag är inne i en rejäl tröttperiod. Kan knappt hålla mig vaken under dagen! Och efter att vi har ätit Middag och druckit lite kaffe så är jag rejält pömsig... Jag hoppas att tröttperioden går över snart så man orkar njuta av ljusare dagar... Det är ju härligt att det blir ljusare och ljusare ute! Allt känns roligare! Jag längtar efter värmen och våren! Det är härliga tider det! :) Sen undrar jag hur jag ska gå ner i vikt. 10-13 kilo vore inte tokigt! Och resultatet av att ha hållt igen under några veckor är MINUS NOLL KILO! Jag brukar alltid se ett resultat ganska snart efter att jag stramar upp lite vad gäller kosten.... Inte denna gång! Är helt lost! Har för första gången i mitt liv börjat att räkna kalorier. För att se om jag är helt snett ute. Det ligger på ca 1700-1900 kalorier om dan. En kvinna i 35 års åldern bör väl ligga på 2000 kalorier? Jag går ca 7.5 km om dagen men motionerar inte utöver det... Det är ca 1.5 timmes promenad om dagen = 500-600 kaloriers förbränning om dagen. Jag borde ligga bra till med viktminskning men inte ett grams nedgång.... Trägen vinner? Lika bra att hålla ut? Känns meningslöst att vara så duktig när det inte syns på vågen. Men jag ska leta efter de onödiga kalorierna och kapa dessa.... För till sommaren ska jag vara åtminstone 8 KILO lättare. Eller gärna 10 KILO. Vi får se hur det går. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Knitties

Ingenting är omöjligt, bara olika svårt!

RSS 2.0