Har en lista på de bästa saker som hänt mi...

Har en lista på de bästa saker som hänt mig de senaste fem åren: 1. Min son 2. Min lägenhet 3. Middagskassen 3. Min dator 4. Mitt löpband 5. Separationen från mitt ex 6. Städtanten Får bygga på listan när jag kommer på fler saker... Enligt listan verkar jag vara en rik materialist, men faktum är att jag är ensamstående mamma och sjukskriven. Därav punkt 3 och 6, som anstränger ekonomin, men är livräddare för mig. Nu säkerställer jag att min son (och jag) får varierande, näringsrik, allsidig kost, utan att slippa planera och handla. Och städningen har länge varit betongklossar i min tillvaro. Jag upplever det som svårt att underhålla mitt barn samtidigt som jag effektivt och noggrannt ska städa, och ha ork till det. Nu kommer nån varannan vecka och dammar, dammsuger och moppar. Och bördan är inte så tung längre... Jag gör vad jag orkar, resten får vara tills städtanten kommer nästa gång....



Kommentarer
Sayo

Det gäller att hitta det som funkar!

2012-03-01 @ 23:10:28
URL: http://sayo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Knitties

Ingenting är omöjligt, bara olika svårt!

RSS 2.0