Igår kom grannen och ringde på dörren. Han...

Igår kom grannen och ringde på dörren. Hans telefon funkade inte och han behövde hjälp att ringa till comhem. De har sånt där hemskt telefonsystem att man ska säga sitt ärende och man måste säga exakt rätt. Han är gammal pensionär och klarade inte av det. Han sa hela tiden en hel mening, men man måste bara säga nyckelordet. Såna system är så användarovänliga som helst. Så jag fick hjälpa honom. Jag har ju trådlös telefon så vi gick in till hans lägenhet så han fick support på plats. Hans fru grinade nästan pga vänligeten... Hon klappade mig på armen och sa att hon var så glad att jag flyttat till trapphuset,och att jag är en sån snäll människa. Fy fan vad glad jag blir att höra sånt! Det gjorde helt klart min dag! :)



Kommentarer
Sayo

Goda grannar är viktiga <3

2012-03-09 @ 19:28:35
URL: http://sayo.blogg.se/
kattis

ja jag försöker... :) det blir ju så mycket trevligare att bo då om man är vänskaplig med sina grannar... :)

2012-03-09 @ 22:17:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Knitties

Ingenting är omöjligt, bara olika svårt!

RSS 2.0